Träningstips under Corona-uppehållet

Vi rekommenderar att ni fortsätter träningen på egen hand för att inte komma tillbaka helt oförberedda. Passa på att jobba på era svagheter (är kondisen dålig, ut i löpspåret! är armhävningarna tunga, gör fler!).

Utöver Försvarsmaktens träningsapp rekommenderar vi intervallträning.

Tips på intervallträning:

  • Löpning i uppförsbacke. 100% uppför backen, lugn joggning ner. 10 repetitioner
  • Kör följande övningar 100% under 2 minuter vardera: Mountain climbers, Sprawl, Fällkniven, Rygglyft och Benböj med studs. Försök att inte ha mer vila än 3 minuter mellan varje övning
  • Tabata, ett mycket bra intervallträningssystem. Finns på Google Play and App Store

Utöver intervallträning så ser vi gärna att ni övar tekniker som ni känner er trygga med, torrt. Kör Skölden och 360 hemma framför spegeln, försvar mot nacksving och underarmsstrypning torrt eller lugnt och försiktigt med er sämre hälft eller Räkan och Bryggan i vardagsrummet, skuggboxning, etc. Håll er till tekniker som ni är säkra på så ni inte övar in något felaktigt.

På Medlemssidorna finns också föreläsningspass som förberedelse inför att vi kan träffas och slå på varandra igen.