Träningstips under Corona-uppehållet + Tävling

Vi rekommenderar att ni fortsätter träningen på egen hand för att inte komma tillbaka helt oförberedda. Passa på att jobba på era svagheter (är kondisen dålig, ut i löpspåret! är armhävningarna tunga, gör fler!).

Utöver Försvarsmaktens träningsapp rekommenderar vi intervallträning.

Tips på intervallträning:

  • Löpning i uppförsbacke. 100% uppför backen, lugn joggning ner. 10 repetitioner
  • Kör följande övningar 100% under 2 minuter vardera: Mountain climbers, Sprawl, Fällkniven, Rygglyft och Benböj med studs. Försök att inte ha mer vila än 3 minuter mellan varje övning
  • Tabata, ett mycket bra intervallträningssystem. Finns på Google Play and App Store

Utöver intervallträning så ser vi gärna att ni övar tekniker som ni känner er trygga med, torrt. Kör skölden och 360 hemma framför spegeln, försvar mot nacksving och underarmsstrypning torrt eller lugnt och försiktigt med er sämre hälft eller räkan i vardagsrummet, skuggboxning, et cetera. Håll er till tekniker som ni är säkra på så ni inte övar in något felaktigt.

På Elevsidorna finns nu också föreläsningspass. Först ut är juridik kring nödvärnsrätten, kroppens reaktion under stress samt angreppssignaler. Fler kommer att spelas in under våren.

100% BURPEES-TÄVLING
För att motivera er lite extra kommer vi hålla en tävling första passet när vi öppnar igen:

Den som kan köra Burpees fullt ös längst vinner. Den som kör för långsamt eller vilar diskas. Den som pushar 100% längst vinner. Vinnaren får en valfri produkt ur vårt klädsortiment.

Kör hårt så hoppas vi att vi ses snart!